Είναι διαπιστωμένο μέσα από την ζωή τών Αγίων και δικαίων της Εκκλησίας, ότι η κατά Θεόν ευσέβεια είναι αναπόφευκτα συνδεδεμένη με θλίψεις και διωγμούς.
Γιατί το θέλημα
” του κόσμου τούτου” αντιστρατεύεται πολλές φορές από το Άγιο θέλημα του Θεού και γίνεται σύγκρουση και πάλη για το ποιο θα επικρατήσει.
Ο Απόστολος Παύλος είχε τόση μεγάλη εμπειρία σ’ αυτήν την αλήθεια ώστε να λέει στον Τιμόθεο ότι”όσοι θέλουν να ζήσουν με ευσέβεια, σύμφωνα με το θέλημα του Ιησού Χριστού θα αντιμετωπίσουν διωγμούς”(Β’ Τιμ. 3,12).
Πολλές φορές συμβαίνει να νομίζουμε ότι υπηρετούμε την ευσέβεια, αλλά στην πραγματικότητα να ζούμε μέσα στην πλάνη.
Και είναι δύσκολο από μόνοι μας να το καταλάβουμε, αν δεν έχουμε πραγματική πνευματική γνώση και αληθήνη πνευματική διάκριση.
Και για να αποκτήσουμε αυτές τις αρετές χρειαζόμαστε να κάνουμε υπακοή στην διδασκαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας, γιατί εκεί βρίσκεται η γνησιότητα για το κήρυγμα των Αγίων Αποστόλων και Πατέρων.
Και η υπακοή αυτή μπορεί να προκαλέσει αντιδράσεις τόσο μέσα μέσα μας, στο εμπαθή εαυτό μας, όσο και έξω στο κοσμικό περιβάλλον.
Αυτό όμως να μην μας φοβίζει η να μας παράξενευει, μάλλον να μας χαροποιει.
Γιατί με αυτόν τον τρόπο αυτό βεβαιώνεται ότι η ευσέβεια μας είναι κατά Θεόν.
Ενώ όσοι δεν δέχονται τον λόγο της αληθείας, όπως το εκφράζει η Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία αντί να προοδεύουν στην ευσέβεια θα οδηγούνται πρός το χειρότερο, δηλαδή από πλάνη σε πλάνη, όπως λέει και ο Απόστολος Παύλος:
” Πονηροί άνθρωποι και απατεώνες θα προκοβουν στο χειρότερο θα εξαπατούν τους άλλους,και οι άλλοι, με την σειρά τους, θα τους εξαπατούν”
(Β’ Τιμ, 3, 13).
Αλλά μέσα και στην ευσέβεια μερικών Χριστιανών υπάρχει και η σοφία Θεού που χαρίζεται από τον ίδιο.
Μέσα από τις δοκιμασίες και τούς διωγμούς που υποφέρουν οι ευσεβείς χριστιανοί φαίνεται η Σοφία του Θεού, που σαν ήλιος λαμπερός ανατέλλει και καταυγαζει τις ψυχές και τα πρόσωπα των ευλάβων πιστών.
Εκείνος βλέπει τον αγώνα μας και μας βραβεύει με την δικαιοσύνη Του.
Και αυτό θα το διαπιστώσουμε μέσα από την γνώση των Γραφών.
Η γνώση των Γραφών δεν είναι α- σκοπη, αλλά υπηρετεί κάποιο τέλος, ανταποκρίνεται σε κάποιο ιερό σκοπό.
‘ Εμπλουτίζει τον άνθρωπο με την σοφία του Θεού
” εις ευρειν σωτηρίαν”αφού όπως παρατηρεί ο Ιερός Ιωάννης Χρυσόστομος ” οι Γραφαι υποτίθενται τα πρακτεα και τα μη πρακτεα” δηλαδή, οι ” οι Γραφές διδάσκουν αυτά που πρέπει να πράττουμε και εκείνα που πρέπει να αποφύγουμε”
Αληθήνη Σοφία είναι εκείνη που οδηγεί στην σωτηρία.
Και την σοφία αυτή ο άνθρωπος την αποκτά μόνο από την μελέτη των Γραφών, οι οποίες έτσι αναδεικνύονται ασφαλής οδηγός στην σωτηρία.
Πηγή: Από το έργο του Σεβ Μητροπολίτη Νέας Σμύρνης κ. Συμεών.
Αμήν. Γένοιτο.
Ευλογημένο και δοξασμένο το όνομα του Κυρίου Ιησού Χριστού τώρα και στους αιώνες.ΑΜΗΝ.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΟΧΙ Αντιχριστος.ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
